Ishrana

Totally Wellness aromatične vode

by Tatjana Popović

Voda čini dve trećine ukupne telesne težine i utiče na zdravlje čitavog organizma.

Koliko će ko tokom dana uneti vode zavisi od mnogo faktora, a pre svega od opšteg zdravstvenog stanja, pola, uzrasta, spoljašnje temperature, fizičke aktivnosti i kalorijske vrednosti hrane. Budući da muškarci imaju veći procenat vode u organizmu nego žene, njihov dnevni unos treba da bude oko tri litre, dok se ženama preporučuje količina od 2,2 litre vode dnevno.

Osim toga, voda obezbeđuje esencijalne materije, čisti vitalne organe od toksina, donosi hranljive materije do ćelija, hidrira celokupan organizam, a može pomoći i prilikom mršavljenja.

Ukoliko želite da izgubite koji kilogram, a dosadilo vam je da non-stop pijete običnu vodu, predlažem vam da je začinite komadima voća, povrća i začinskog aromatičnog bilja.

Potrebni su vam staklena tegla puna vode i seckano voće, povrće i začinsko aromatično bilje.

Stavite komade voća i povrća u vodu i ostavite da odstoje nekoliko sati. Dajte mašti na volju i kreirajte vodu prema svom ukusu.

Inspirisana receptima aromatičnih voda na Baliju koji se služe u restoranima, predstavljam vam nekoliko meni najukusnijih.

#1 – Jagoda i bosiljak

Jagode sadrže veliku količinu C vitamina, dok bosiljak ima snažno antiinflamatorno dejstvo. Kako biste kreirali ovaj napitak iseckajte jagode na kolutove i potopite ih u teglu sa vodom zajedno sa nekoliko listova bosiljka.

#2 – Grejpfrut i majčina dušica

Isecite jedan grejp na tanke komade. Stavite ih u teglu punu vode sa nekoliko listova sveže majčine dušice. Ovaj napitak je zaista osvežavajući.

#3 – Đumbir i limun

Đumbir poboljšava varenje i ublažava mučninu, a limun alkalizuje organizam. Isecite oko desetak kolutića korena đumbira i nekoliko kolutova limuna, te sastojke stavite u teglu sa vodom. Predlažem da ovaj recept pijete ujutru na prazan stomak.

#4 – Krastavac i limeta

Krstavac će vam pomoći da još više hidrirate organizam i ubrzate metabolizam. Isecite jedan krastavac na tanke kolutove i stavite ga u teglu punu vode. Dodajte dve limete, takođe isečene na tanke kolutove. Uživajte.

#5 – Lubenica i nana

Lubanica je bogata vitaminom A, dok nana umanjuje anksioznost i podstiče bolje varenje. Isecite parče lubanice na komade i stavite ih u teglu sa vodom, a zatim dodajte nekoliko listova sveže nane. Ovo je fantastična kombinacija.

#6 – Ananas i narandža

Ananas stimuliše izbacivanje viška vode iz tela, dok narandža održava nivo šećera u krvi stabilnim. Isecite ananas i narandžu na manje komade i ubacite ih u teglu sa vodom.

#7 – Zelena jabuka i cimet

Ovaj aromatični napitak ima ukus poput nekog deserta. Cimet je odličan začin koji pobojšava detoksikaciju i stabilizaciju šećera u krvi. Isecite jednu Granny Smith jabuku na komade i stavite ih u teglu sa vodom, pa dodajte prstohvat mlevenog cejlonskog cimeta.

Povezani postovi

Ishrana

5 nutricionističkih saveta koje sam dala svojoj mami

Pročitajte više

Ishrana

Na koji način i koliko vremena je potrebno kuvati određene namirnice

Pročitajte više

Recepti

Minestrone supa od povrća

Pročitajte više