Ove namirnice umiruju reumatoidni artritis

Držanje upale pod kontrolom ključna je komponenta života sa reumatoidnim artritisom (RA). Osim lekova i ove namirnice umiruju reumatoidni artritis.

Ovo hronično stanje rezultira time što imunološki sistem napada zglobove, izazivajući upalu i bol. Osim lekova za ublažavanje simptoma RA, postoje i mnoge namirnice koje možete jesti kako biste smanjili upalu u telu.

Potrebno je da ishranu bazirate na antiinflamatornim namirnicama poput povrća, voća, integralnih žitarica, mahunarki, orašastih plodova i semenki, a da iz jelovnika potpuno isključite prerađenu hranu, crveno meso, rafinisane i nerafinisane žitarice koje sadrže gluten, slatke napitke, kao i namirnice pržene u dubokom ulju, jer ovakva hrana podstiče upalu.

Jesenje namirnice za borbu sa RA

Beli luk

Pre svega beli luk spada u namirnice koje umiruju reumatoidni artritis. da sadrži sumporna jedinjenja, beli luk poseduje antiupalna svojstva. U jednom istraživanju naučnici su došli do zaključka da tiakremonon, sumpor koji se nalazi u belom luku, može biti koristan u lečenju upale i artritisa.

Cvekla

U okviru jedne studije utvrđeno je da ovo korenasto crveno povrće može umanjiti upale u organizmu. U ovom istraživanju se takođe navodi da cvekla, kao i druga hrana bogata antioksidansima, može pomoći u smanjenju rizika za razvoj raka i kardiovaskularnih bolesti.

Batat

U jelovnik obavezno uvrstite batat, jer sadrži karotenoide i antioksidanse, koji mogu ublažiti simptome RA.

Spanać

Kao brojno drugo tamnozeleno lisnato povrće i spanać je bogat vitaminom K, koji može pomoći kod upale izazvane RA.

Zimske namirnice za borbu sa RA

Kelj

Kelj je izuzetno hranjivo povrće i može pomoći kod upale. Kao i spanać sadrži vitamin K.

Citrusi

Možete da ulepšate hladne zimske mesece dozom citrusa. Citrusi sadrže mnogo vitamina C koji može pomoći zglobovima i podržati zdravlje imunološkog sistema.

Bundeva

Kao batat i zimska bundeva sadrži karotenoide i antioksidanse, koji ublažavaju upale u organizmu. Takođe je bogata i biljnim vlaknima, koja pozitvno utiču na probavu.

Prokelj

Prokelj je bogat vitaminima C i K, vlaknima i folatima. Osim što poseduje protivupalno dejstvo, ima i antikancerogena svojstva. Takođe, studije pokazuju da je veći unos krucifernog povrća povezan sa nižom stopom smrtnosti.

Proučite temu o biljkama pomoćnicama. Isključivanjem namirnica koje spadaju u ovu grupu možete uticati na smanjiivanje simptoma RA.