Ishrana

8 najzdravijih prirodnih sokova

by Tatjana Popović

Prirodni sokovi, koje sami možete da napravite pomoću sokovnika ili u blenderu, predstavljaju veoma zdrave napitke. Ceđenjem ili blendiranjem voća i povrća sačuvaćete njihove hranjive sastojke, neophodne za normalno funkcionisanje organzima.

Kupovni sokovi u većini slučajeva nisu dobar izbor jer sadrže brojne veštačke dodatke, arome i zaslađivače, a najviše rafinisanih šećera koji, dokazano, imaju brojne negativne aspekte po čovekov organizam.

Dakle, birajte prirodne sokove, a sokovi od ovog voća i povrća spadaju u najzdravije.

1. Brusnica

Sok od brusnice sadrži veliku količinu kalijuma, antioksidanasa kao što su vitamini E i C, te antocijana koji štite ćelije od negativnog uticaja slododnih radikala. Takođe brojna istraživanja potvrđuju da može pomoći u sprečavanju infekcija urinarnog trakta.

2. Paradajz

Sok od paradajza sadrži visok nivo likopena, koji deluje kao antioksidans i može umanjiti rizik za razvoj srčanih bolesti. Naime, 1 šolja (250 ml) ovog soka osigurava skoro dvostruko više vitamina C od dnevnih potreba čovekovog organizma.

3. Cvekla

Sok od cvekle je bogat nitratima i betalainima, koji su povezani sa manjim rizikom za razvoj srčanih i drugih hroničnih bolesti. Pored toga, sadrži mnogo manje prirodnog šećera nego bilo koji drugi sok.

4. Jabuka

Sok od jabuke bogat je brojnim antioksidansima poput flavonoida i hlorogene kiseline, koji pomažu u neutralizaciji slobodnih radikala. Takođe sadrži kalijum, koji deluje kao elektrolit i važan je za nervnu signalizaciju i zdravlje srca.

5. Nar

Sok od nara bogat je antocijanima, snažnim antioksidansima koji naru daju bogatu tamnocrvenu boju. Takođe sadrži visok nivo vitamina K, važnog za zdravlje srca i kostiju.

6. Narandža

Sok od narandže je prirodno bogat vitaminom C i drugim antioksidansima. U jednom istraživanju utvrđeno je da ispijanje ovog soka nakon obroka bogatog rafinisanim ugljenim hidratima i transmastima, umanjuje upalne efekte ovih sastojaka u organizmu.

7. Grejpfrut

Sok od grejpa je bogat antioksidansima, poput naringina i vitamina C. Međutim, jedinjenja u grejpfrutu, poznata kao furanokumarini, umanjuju sposobnost jetre da prerađuje lekove. Ako uzimate bilo koji lek koji interaktivno deluje u kombinaciji sa grejpom, pre nego što se odlučite za sok od ovog voća, posavetujte se sa lekarom.

8. Šljiva

Sok od šljive sadrži veliku količinu vitamina iz grupe B, koji igraju ulogu u metabolizmu, proizvodnji DNK i crvenih krvnih zrnaca, te pozitivno utiču na zdravlje kože i očiju. Osim toga, sadrži magnezijum, kalijum, te vitamin C.

Povezani postovi

Ishrana

Superhrana koja jača imunitet

Pročitajte više

Lifestyle

5 načina kako ublažavam anksioznost tokom pandemije korona virusa

Pročitajte više

Deserti

Veganski milkshake

Pročitajte više