Doručak

Turšija bez konzervansa

by Tatjana Popović

Ne postoji nijedno jelo čiju zdraviju varijantu ne možete sami da napravite. To važi i za turšiju, koju možete da spremite bez konzervansa i drugih veštačkih dodataka. Samo kiselo povrće sa svojim protivupalnim svojstvima i fantastičnim ukusom!

Sastojci:
4 veze rotkvica ili drugog povrća, isečenih na tanke kolutove ili polumesece
1⁄4 šolje umeboši sirćeta
1⁄4 šolje izvorske ili filtrirane vode

Priprema:
Stavite rotkvice u posudu i prelijte ih umeboši sirćetom. Mešajte ih rukama u sirćetu oko 30 sekundi. Dodajte vodu, te mešajte dok se ne sjedine sastojci, a zatim ostavite na 15 minuta i videćete da voda izlazi iz rotkvica. Vodite računa da rotkvice gurnete na dno posude tako da ih u potpunosti prekriva rastvor za kiseljenje. Pokrijte posudu i ostavite je da stoji na sobnoj temperaturi najmanje jedan sat, kako bi počeo proces fermentacije. Prebacite rotkvice i tečnost u teglu u kojoj želite da čuvate turšiju, te je odložite u frižider. Narednog dana svaka rotkvica će se ravnomerno obojiti jarko ružičastom bojom.Turšiju možete koristiti narednih mesec dana, uz čuvanje u frižideru.

Varijacije:
Ovaj proces možete isprobati i sa drugim tanko seckanim povrćem, poput krastavca, šargarepe, crvenog
luka, ljubičastog kupusa, dajkon rotkve, karfiola i dr. Za drugačiju aromu dodajte svežu mirođiju, beli luk,
đumbir ili korijander.

Napomene:
Za veću količinu turšije koristite sledeće razmere: 4 kilograma tanko iseckanih rotkvica, 2 dl
umeboši sirćeta i 1 šolju filtrirane vode.

Povezani postovi

Ishrana

5 nutricionističkih saveta koje sam dala svojoj mami

Pročitajte više

Ishrana

Na koji način i koliko vremena je potrebno kuvati određene namirnice

Pročitajte više

Recepti

Minestrone supa od povrća

Pročitajte više