Ishrana

7 saveta za zdravu prazničnu večeru

by Tatjana Popović

Porodična i prijateljska okupljanja tokom praznika predstavljaju odličan način da istovremeno uživamo u ukusnoj hrani i dobrom društvu.

Ono što tvrdim je da možete voditi zdrav način života i kada traje praznična sezona, iako se mnogi, radi opuštanja, odlučuju da preteraju, te se krajem janauara vraćaju na stari put. Stoga sam za vas pripremila nekoliko saveta i recepata kako biste organizovali zdravu božićnu ili novogodišnju večeru, ali i neko drugo okupljanje koje ne mora biti u vezi sa praznikom.

1. Zdrave grickalice za predjelo

Kada porodična okupljanja traju čitavo popodne, uvek je dobra ideja da osim glavnog jela pripremite i predjelo, koje može da se jede ”s nogu”. Poslužite nekoliko zdravih grickalica koje neće pokvariti nečiji apetit za večerom.

Masline, orasi i sveže seckano voće odličan su izbor. Osim toga, možete da napravite domaći humus, te ga servirate i poslužite sa tanko narezanim sirovim povrćem, poput celera, šargarepe, paprike i krastavca, kao i uz štapiće tofu sira.

2. Pripremite aromatičnu vodu

Za zdraviju alternativu alkoholu, gaziranim pićima ili industrijskim sokovima odaberite aromatične vode, koje sami možete da napravite, tako što ćete u bokal vode dodati voće i sveže bilje po želji. Garantujem da će se vašim gostima dopasti ova ideja. Voda je najbolji način da ostanete hidrirani i zdravi, a posebno je važna tokom praznika jer se često zapostavlja njen unos tokom dana.

3. Poslužite nešto zeleno

Mnogo svežeg povrća, naročito zelenog lisnatog, osiguraće da se vaši gosti budu zadovoljni ukusnom, zdravom hranom.

Rainbow salata sa rukolom, te prelivom od đumbira i šargarepe uklopiće se uz gotovo svako glavno jelo. Osim toga, možete da pripremite i zimsku brokoli salatu, idealnu za novogodišnje i božićne praznike.

4. Napravite zdrave sosove i prelive

Pomoću jabukovog sirćeta, ekstradevičanskog maslinovog ulja, začina i limunovog soka napravite preliv za salatu i sosove za glavna jela. Preliv ili sos koji odaberete mogu značajno uticati na hranjivu vrednost jela. Da li ste znali da dresinzi i umaci za salatu kupljeni u prodavnici obično sadrže velike količine rafinisanog šećera i nezdravih masti?

Isprobajte balzamiko dresing ili umak od avokada i bosiljka.

5. Ne izostavljajte proteine

Uravnotežen obrok treba da sadrži protein. To može biti protein životinjskog porekla kao što su ćuterina, piletina ili riba, ali i biljni protein ukoliko ste vegetarijanac ili vegan.

Moji predlozi su ćureći burgeri i kinoa salata sa pasuljem.

6. Poslužite zdrave deserte

Bez obzira na to što će vaši gosti biti siti dok dođete do deserta, imajte na umu da svi ostave mesto za slatku poslasticu! Iznenadite ih zdravim kolačima poput čokoladnih kolačića sa narom i kuglica sa šargarepom.

7. Obrok završite biljnim čajem

Čaj od mente odličan je način da završite prazničnu večeru. Poboljšava varenje i umiruje želudac, a može i da ublaži žudnju za šećerom. Ukoliko još uvek žudite za nečim slatkim, znajte da uz čaj odlično ide crna čokolada.

Povezani postovi

Recepti

Slatko-kiseli tofu sir

Pročitajte više

Ishrana

8 najzdravijih prirodnih sokova

Pročitajte više

Ishrana

10 predloga kako da jedete zdravo u 2020. godini

Pročitajte više